Koolis töötavad täiskohaga sotsiaalpedagoog ja eripedagoog.
Tegutsevad funktsionaalse lugemisoskuse rühmad 4. – 6. klassi õpilastele.
Vajadusel rakendatakse õpilaste toetamiseks tugiõppe tunde.
Viljandimaa Rajaleidja Keskuse kontaktid:
aadress: Kauba 12, 71020 Viljandi
tel: 5886 0715
e-post: viljandimaa@rajaleidja.ee
koduleht: rajaleidja.ee/viljandimaa
facebook.com/groups/ViljandimaaRajaleidja
Sotsiaalpedagoog
Sotsiaalpedagoogi põhiülesanded:
-
tegeleb kooli kasvatustöös tekkinud raskemate probleemsete situatsioonide lahendamisega;
-
abistab klassijuhatajat koolikohustuse eirajate, õpi-, käitumis- ja kohanemisraskustega õpilastega seotud probleemide lahendamisel;
-
teeb koostööd kooli juhtkonnaga, õpetajatega ning koolitöötajatega kooli igapäevatöö ja arengu planeerimisel, kujundamisel, osaleb kooli arendustegevuses
-
teeb koostööd teiste haridus-, meditsiini ja korrakaitseasutuste ning sotsiaalhoolekandesüsteemiga;
-
vajadusel suunab õpilase abi saamiseks vastava spetsialisti juurde;
-
nõustab probleemseid õpilasi ja nende vanemaid (kohanemisraskused, agressiivsus, tõrjutus, pereprobleemid, konfliktid sõpradega, hirmud jne);
-
nõustab õpetajaid, õpilasi ja lapsevanemaid koolis esinevate sotsiaalsete probleemide valdkonnas;
-
abistab klassijuhatajat probleemsete laste iseloomustuste koostamisel;
-
nõustab uusi õpilasi koolielu puudutavates küsimustes ja aitab ennetada edasiste probleemide teket.
Eripedagoog
Eripedagoogi põhiülesanded:
- selgitab õppeaasta alguses välja eripedagoogilist abi vajavad õpilased;
- moodustab õpperühmad, koostab töökavad;
- nõustab vajadusel lapsevanemaid ja kolleege ning annab tagasisidet lapse arengu kohta;
- juhib või algatab koostöö- või arendusprojekte oma töö valdkonnas;
- analüüsib/hindab ja teeb kokkuvõtted oma tööst ja tulemustest, koostab õppeaasta lõpuks eneseanalüüsi koolis kokkulepitud põhimõtetest lähtuvalt;
- teeb koostööd kooli direktoriga, personaliliikmetega, lastevanematega ning teiste väliste huvigruppide esindajatega;
- osaleb kolleegidevahelises kogemuste jagamise protsessis;
- osaleb õppenõukogu koosolekutel, töökoosolekutel, lastevanemate üldkoosolekutel, oma valdkonna nõupidamistel ja erinevate töögruppide töös;
- osaleb kooli üritustel, info- ja teabepäevadel;
- teeb koostööd teiste õppeasutustega;
- tegeleb regulaarselt enesetäiendamisega.
Avaldatud 11.02.2019.
Viimati muudetud 14.02.2023.